toprakbilgi.com

Gönderen Konu: New Holland T580b  (Okunma sayısı 2311 defa)

Çevrimdışı körsaban

New Holland T580b
« : Haziran 09, 2019, 17:32:49 »
herkese iyi günler yeni new holland t580b hakkında ne düşünüyorsunuz? tt55 le aynı motora sahip fakat vites olarak daha iyi gibi 8x8 ama kafama takılan olay tt55b 4x4 110 bin iken t580 4x4 85 bin tl

Çevrimdışı YılmazÖzşirvan

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2019, 20:13:27 »
Madem bu gösterge panelini koyabiliyorsunuz niye jxb-ttj serilere koymadınız??
 
Bu motora para vermek yerine 2.el ortadan vites tt55 alırım.

Bahçede hayati olan hiçbir özelliği getirmiyorlar nedense,(böyle yerli dost firma varken düşmana gerek yok)

Bahçe serilerinde yapmaları gereken şey;
-elektronik ve hassasiyet ayarlı shuttle
-yol vitesi ve düzgün şanzıman..
-klimalı bahçe kabin opsiyonu
-Şipşak lift  girişleri(elle bastırmaya gerek olmayan)
vs...

Ben Avrupa motor almak zorunda kaldıktan  sonra Türk traktör isminde Türk’ün işi ne?

Sonuç:vasat ve vakit kaybı firma


Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #2 : Haziran 12, 2019, 02:39:01 »
herkese iyi günler yeni new holland t580b hakkında ne düşünüyorsunuz? tt55 le aynı motora sahip fakat vites olarak daha iyi gibi 8x8 ama kafama takılan olay tt55b 4x4 110 bin iken t580 4x4 85 bin tl
Valla fuarda şöyle bir koltuğuna oturdum t serisinin 450 480 580
Ben ekonomi motoruyum ergonomi ve sağlamlık bekleme diye bağırıyor sanki
O debriyaj ve fren nedir insan o traktörü nasıl günde 8 10 saat kullanır bilemedim. Askı pedal olmasını beklerdim yada biz td4b ye  alıştığımız için rahat gelmedi görüntü olarak şık bir traktör ama ucuza mal etmek için her şeyden kaçılmış ttj ve td4b serisi varken zaten eklemezler de
Madem bu gösterge panelini koyabiliyorsunuz niye jxb-ttj serilere koymadınız??
 
Bu motora para vermek yerine 2.el ortadan vites tt55 alırım.

Bahçede hayati olan hiçbir özelliği getirmiyorlar nedense,(böyle yerli dost firma varken düşmana gerek yok)

Bahçe serilerinde yapmaları gereken şey;
-elektronik ve hassasiyet ayarlı shuttle
-yol vitesi ve düzgün şanzıman..
-klimalı bahçe kabin opsiyonu
-Şipşak lift  girişleri(elle bastırmaya gerek olmayan)
vs...

Ben Avrupa motor almak zorunda kaldıktan  sonra Türk traktör isminde Türk’ün işi ne?

Sonuç:vasat ve vakit kaybı firma


elektronik shuttle 2015 e kadar t4f avrupa serilerinde vardı üstelik onlarda düğmeli buçuk da vardı şimdi onu sadece kabinli bahçelerde çıkarıyorlar kabinsiz t4f lerde mekanik olarak çıkmaya başladı tabi fiyatları 42 bin eurodan 33 binlere çektiler böylece ama kabinlinin fiyatını bilmiyorum o 45 civarı olabilir
Öte yandan newholland a yerli traktör diye bakmak da hata zaten
Zira  fiyatları hiç de yerli gibi değil özelliğine göre avrupa ile yarışıyor avrupadan az hesaplı diyebiliriz ki zaten burada üretilen td4b ttj ve t serisi avrupada ve dünyada da  satışta t4f serisinin ekonomik versiyonları olarak td4f td3f olarak pazarlıyorlar
İstediğiniz özellikleri ekleyip t4f nin altında satamaz aynı fiyata da t4f varken td4b satamaz
İç ve dış pazarda rekabet ettiği rakipleri eklemedikçe öyle hassasiyet ayarlı elektronik shuttle beklemek boşa beklemektir.

 Öte yandan güvenli sürüşe çok önem veren bunun için eğitimler kampanyalar düzenleyen bir firmanın güvenlik rops demirlerinin tek kişinin canını çıkaracak kadar ağır ve tamamen el gücü ile indirilip kaldırılması benim için en büyük eksiklikleri bunun artık pistonlu inip kalkması bahçede sıra arası işimiz bittiğinde radyatör teli ve filtre temziliği yapmamız gerektiğinde bunun kilidini açıp pistonla kaldırıp kaputu açsak ve yolda da bu şekilde kullansak indirmemiz gereken yerde de yine piston ile indirip işimizi yapsak ve tehlikeli yerlerde eğimli arazilerde kolayca kaldırsak çok daha güvenli bir sürüş sağlarız.
Bildiğim ve bindiğim tüm traktörlerde çok büyük bir angarya ve güç gerektirdiği için malasef canımızı riske atarak rops sürekli inik halde kullanıyoruz. Burada bunu okuyan yada okuyacak bir firma yetkilisi varsa duyurulur.
Biliyorum new holland müşteri geri dönüşlerini dikkate alan bir firma ama malasef hızlı geri dönüşler yapmayan bir firma
Şöyle ki yeni td4b serisinde tdb den farklı olarak rops demiri ve kaput tasarımı farklıydı ama bu yeni tasarımda rops inik iken kaput kaldırılamıyordu bir şase aldığında elektriği kesmek gerektiğinde ropsu tek başına kaldırmak mümkün olmadığı için yangın kaçınılmazdı  bunun için firmayı arayıp şikayet oluşturduk 2 yıl sonra gelen serilerde fuarda elektrik şalteri koyduklarını gördüm. T580 lerde de şalter var muhtemelen onlarında aynı şekilde kaput kalkmıyor ama td4b lerde bir yenilik yok onlar hala aynı üretiliyor sanırım.
Yol vitesi konusunda haklısınız 2013 model olan şanzımanda 4. Vites daha seri ama onlarda da 2.2 yavaş 2.3 de seri olduğu için müşteri isteği doğrultusunda şanzıman oranları değiştirdiler 2.2  2.3 daha iyi oldu ama 4. Kademe de yavaşladı yeniler(td4b)  yolda daha yavaş kaldılar ama 40 yapıyor yine
Kabin olarak çok güzel kabinler yapıyorlar gayet de.şık ve kullanışlı ama benim için kabin kullanışlı bir şey değil
Benim için olmazsa olmazlar en az 6 hatta  8 hidrolik lift girişi
Rops güvenlik demirinin pistonlu inip kalkması ve buna uygun kilit mekanizması
Römork freni için havalı veya  yağlı fren tertibatı
Ağaç yaprak ve dallarının daha az girip tıkayabileceği bir kokpit çünkü td4b ve ttj nin bu tasarımında el gazı ve piston kumanlarının orası zeytin yaprağı doluyor.
Ve şu yaptıkları çakmaklık cebine de bir kapak yapsalar hiç fena olmaz hatta orayı biraz daha büyütüp 1 litrelik su şişesi sığacak bir soğutucu ekleseler süper olur.
65 liğe 135 140 bin lira fiyat yazıyorlar çok şey değil istediklerimiz bunları yapın şanzıman vites oranlarını iyileştirin 150 de veririz

Çevrimdışı YılmazÖzşirvan

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #3 : Haziran 12, 2019, 11:36:06 »
Ben new hollandın türk üreticilere değer verdiğini düşünmüyorum,2019 yılında ürettikleri motorda 8x8 şanzımanın fiyatıyla ilişkili olarak hiçbir açıklaması olamaz.

Türkiyeye niye böyle saçma traktörler getiriliyor anlamıyorum,8-10 yıl önceki tl-a ts-a t5060 vb serilerin yanına bile yanaşamaz.

Özellikler-opsiyonlar saçmalık olarak ülkeden ülkeye değişiyor,türkiyede td4 serileri avrupadakilere göre bomboş.Acaba her ülkeden traktör getirebiliyormuyuz? distrübitörlerin faydası nedir?
Saydığınız çoğu özellik şuan kullandığımız traktörleirn üzernide olarak avrupya gidiyor,bizim traktörlerimiz bomboş.....

bence 2005 model uzel mf 3060 minimax vs traktörler çok daha yenilikçi ve güzel.(hız göstergesi-buçuk-şatıl-elektrolift),deutz same vs rakiplerininde yerlileri aynı vasatlıkta yarışıyor.

Çevrimdışı YılmazÖzşirvan

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #4 : Haziran 12, 2019, 11:49:52 »
https://i.hizliresim.com/Z5AbPG.jpg
https://i.hizliresim.com/EOza1Z.jpg t4f şanzımanları yanlış hatırlamıyorsam fransaya gidenler.

https://i.hizliresim.com/lQ0aAr.jpg rops demirine aparat yapılmış stock versiyon.

https://i.hizliresim.com/qAmozd.jpg kollar kanca

https://i.hizliresim.com/dLWy9D.jpg sinyal lambasını iyi yapmışlar,yerli versiyonlarda çok zor oluyor sinyal olayı.


Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #5 : Haziran 12, 2019, 13:21:22 »
Ben new hollandın türk üreticilere değer verdiğini düşünmüyorum,2019 yılında ürettikleri motorda 8x8 şanzımanın fiyatıyla ilişkili olarak hiçbir açıklaması olamaz.

Türkiyeye niye böyle saçma traktörler getiriliyor anlamıyorum,8-10 yıl önceki tl-a ts-a t5060 vb serilerin yanına bile yanaşamaz.

Özellikler-opsiyonlar saçmalık olarak ülkeden ülkeye değişiyor,türkiyede td4 serileri avrupadakilere göre bomboş.Acaba her ülkeden traktör getirebiliyormuyuz? distrübitörlerin faydası nedir?
Saydığınız çoğu özellik şuan kullandığımız traktörleirn üzernide olarak avrupya gidiyor,bizim traktörlerimiz bomboş.....

bence 2005 model uzel mf 3060 minimax vs traktörler çok daha yenilikçi ve güzel.(hız göstergesi-buçuk-şatıl-elektrolift),deutz same vs rakiplerininde yerlileri aynı vasatlıkta yarışıyor.
aslında o traktörlerde burada üretiliyor yani avrupaya yapılan opsiyonları buradaki bayiden de alabiliriz gibi geliyor bana ama fiyat farklı
olur illaki
Ben traktörü aldıktan 1 yıl sonra 6 çıkışa çevirmek istemiştim 1000 lira fark ediyordu tabi 4 çıkışlı pompa da elimde kalıyor onu da satmam gerekiyor sanırım ama alırken bunu fabrikadan talep etseydim daha düşük bir maliyet olabilirdi.
Türkiye ye bu opsiyonların sunulmama nedeni bayiler sanırım. Çok fazla opsiyon koydurup kardan düşmek istemiyorlar çünkü oda sizden olsun pazarlığı yapılır bizde.
Önceden bi lastik opsiyonu vardı onu bile kaldırdılar neredeyse sadece starmax için 24 28 opsiyonu kaldı
Rops.pistonu ;
Havalı piston sanırım buda kaldırmaya büyük faydası olur samelerde de var 
Sinyal kolu; ttj lerin kumandası da böyle yer azlığından dolayı yapılmış lamba kontrolleri.eski ortadan vitesli ttler gibi olmuş ben beğenmedim

T4f konusuna gelirsek avrupada satışta olann seri ile tr arasında uçurum var eima fuarında tanıtımı yapılan seri şuan bir çok avrupa ülkesinde satışta ama tr de eski seri satışına devam ediliyor

Çevrimdışı YılmazÖzşirvan

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #6 : Haziran 12, 2019, 19:21:23 »
Bu traktörlerin ayrımı neye göre yapılıyor? Türkiye’ye boş ve eski serilerin gelmesini kim sağlıyor ki?

Bence;şuan bomboş traktör üretseler bile satıyor buna dayanarak saçma salak fuar reklamlarıyla destekleyip boş traktörleri satıyorlar.

Td serilerindede ayni olay oldu,önce jxc çıktı sadece vites kolu ve geçişleri farklı başka hiçbir özelliği yok o traktör baya sattıktan sonra farmall c,en son 115c çıkarttılar,meydanın boş olmasından faydalanıyorlar ve 20 yıl önceki New Holland isminden prim yapıyorlar Ar-Ge namına bir şey yaptıklarını düşünmüyorum.

Türkiye’de t7.290-t7070 vb seriler var acaba bunlar nasıl getiriliyor? Avrupa versiyonundan t4f alma olayı nasıl olur ki? 

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #7 : Haziran 12, 2019, 22:46:02 »
Bu traktörlerin ayrımı neye göre yapılıyor? Türkiye’ye boş ve eski serilerin gelmesini kim sağlıyor ki?

Bence;şuan bomboş traktör üretseler bile satıyor buna dayanarak saçma salak fuar reklamlarıyla destekleyip boş traktörleri satıyorlar.

Td serilerindede ayni olay oldu,önce jxc çıktı sadece vites kolu ve geçişleri farklı başka hiçbir özelliği yok o traktör baya sattıktan sonra farmall c,en son 115c çıkarttılar,meydanın boş olmasından faydalanıyorlar ve 20 yıl önceki New Holland isminden prim yapıyorlar Ar-Ge namına bir şey yaptıklarını düşünmüyorum.

Türkiye’de t7.290-t7070 vb seriler var acaba bunlar nasıl getiriliyor? Avrupa versiyonundan t4f alma olayı nasıl olur ki?
istenirse alınabiliyor avrupadan getiriyorlar ama stok ürün olmadığı için bekleniyor
Stok ürünleri ise en çok satan ekonomik modelleri getiriyorlar

Çevrimdışı körsaban

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #8 : Haziran 12, 2019, 23:31:31 »
Avrupada ana vataninda tdb serisi tt4 serisi bombos olarak satiliyor agirliksiz hidrolik cikissiz hersey ama hersey opsiyon oradaki bos hali buranin standart donanimindan daha pahali ne kadar para okadar donanim her keseye model var avrupadaki 200 binlik donanimi burada 100 tlye beklemeyiz marka ovmek hic amacim degil ama isteyene tam dolu 250 binlik mf jd nh t4 bahce modelleri var ama her ciftcinin onu alacak imkani yok ucuz donanimsiz modellerde gerekli

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #9 : Haziran 13, 2019, 17:38:17 »
Avrupada ana vataninda tdb serisi tt4 serisi bombos olarak satiliyor agirliksiz hidrolik cikissiz hersey ama hersey opsiyon oradaki bos hali buranin standart donanimindan daha pahali ne kadar para okadar donanim her keseye model var avrupadaki 200 binlik donanimi burada 100 tlye beklemeyiz marka ovmek hic amacim degil ama isteyene tam dolu 250 binlik mf jd nh t4 bahce modelleri var ama her ciftcinin onu alacak imkani yok ucuz donanimsiz modellerde gerekli
Bende kötülemiyorum zaten
Herkesin bütçesine göre yapıyorlar demek istiyorum. T4f deki özellikleri tdbye koysalar t4f satılmaz yada td4b o fiyata satılmaz kabul ama isteyene de bazı opsiyonları sunsalar fena olmaz

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #10 : Temmuz 19, 2019, 23:40:37 »
Geçenlerde bu traktör ile ilgili bir tanıtım videosu var mı diye araştırma yaptım henüz alıp kullanan birinin tanıttığını görmedim ama 4x2 versiyonunda da 4 spool valf çıkışı ve 8+8 transmisyon sunması fiyatına göre çok iyi geldi.
aynı özellikleri bahçe de sunan bir diğer seri ttj serisi ama fiyatları ile aynı beygir gücünde 4x4 traktör alınıyor başka markalardan

Çevrimdışı sebazios

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #11 : Ağustos 03, 2019, 23:46:58 »
Türk Traktör pazar araştırması, müşteri talebi ve ürün gamı oluşturmada sadece müşteri geri dönüşlerini referans alan bir firma. Yani bir değişiklik yapışmışsa -iyi ya da kötü yönde olması fark etmeksizin- çok büyük bir ihtimal ile bu bir çok farklı müşterilerinden, ya da bir bölgeden gelen fazlaca talep doğrultusunda oluşturuluyor.

Ürün çeşitliliği ve opsiyon konusuna gelirsek, bu konuda sistemden kaynaklı bazı sıkıntılar var. Şöyle ki, firma ürün yelpazesini oluştururken her opsiyona için yeni bir model kodu üretiyor ve ürün sistemde bağımsız bir ürün olarak gözüküyor.

Bu ne gibi bir dezavantaj sunuyor?

Diyelim elinizde 12 modelden oluşan bir bahçe serisi koleksiyonu var. Siz bu traktörlere kabin opsiyonu konduğunuz an, model sayınız 24’e çıkıyor. 6 çıkış opsiyonu koyduğunuzda 48’e, hidrolik tepe kolu koyduğunuzda 96’ya,.....

Bir süre sonra model sayınız kontrol edilemez hale geliyor.

Bu olunca:
1. Bayi sipariş verirken sıkıntı yaşıyor.
2. Bayi her opsiyonu elinde hazır bulunduramıyor.
3. Bu kadar farklı modelin takibi, parça katalogları, servis kitabı, eğitimi ...... derken ortaya akıl alamayacak büyüklükte bir iş yükü çıkıyor.

Sonuç, diğer firmalar gibi TT’de opsiyondan nefret eder, gördüğünde öcü gibi kaçar hale geliyor.

Firmalar bu iş yükünden kurtulmak için “1 ürün çıkartayım, her işi yapsın, opsiyonu olmasın” demektedir. Cococola gibi mükemmel ürün peşinde herkes :)

Fakat gerçek hayatta işler farklı. Endüstri 4.0’ın hayatımıza girdiği şu günlerde, neredeyse sonsuz opsiyon sunan firmalar ortaya çıktı.

Hele tarım konusu söz konusu olunca opsiyon günümüzün olmaz ise olmazı, vazgeçilmezi haline geliyor.

Neden?

Çünkü herkesin ihtiyaçları farklı.

Her çiftçinin arazi boyutu, eğimi, ağaçlarının yaşı, kullanım alışkanlıkları, sıra arası mesafesi, iklimi, toprak yapısı ve beklentileri farklı. Bu bakımdan tarım dünyanın belki de en yerel işlerinden biri.

E böyle bir sektöre girdi iseniz opsiyon konusunu çözmek zorunlu.

Evet sistemin kontrolü zor, evet maliyetli ama bu çiftçiyi ilgilendirmiyor. Bu sizin sorununuz ve bir şekilde çözmeniz gerekiyor.

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: New Holland T580b
« Yanıtla #12 : Ağustos 06, 2019, 05:57:19 »
Bir araba markası bugünlerde dizel benzinli ve lpg li son yıllarda da elektrikli veya hibrid olmak üzere 4 motor seçeneğini opsiyon olarak sunuyor üstelik bunlar kendi içerisinde de içten yanmalı motorlar motorhacmi bakımından elektrikliler ise batarya kapasitesi bakımından da alt seçenekler sunuyor
Yetmiyor her bir model için ortalama 4 donanım seçeneği sunuyor. Tüm bunlara ek olarak iç döşeme cam tavan gibi özellikleri alt versiyonlara opsiyon olarak sunmaya devam ediyor. Oluşan varyasyon yetmezmiş gibi her modele de kendisi park eden şeridi takip eden eller serbest sürüş sağlayan ve otomatik fren yapan teknoloji paketlerini ekleyebiliyor.
Buna rağmen traktör sektörü bunu yapamıyorsa otomotiv sektöründen kopya çeksin
Şuan 4 6 veya 8 çıkışa çevirmek
Kancalı kol ile normal kolu değiştirmek
Güvenlik demirine piston eklemek
Traktöre kompresör eklemek
Lift girişlerini otomatik jaka çevirmek fren ve debriyajı askı pedala çevirmek  sanayide servisin dahi yapabileceği şeyler
Yeterki parçalar buna elverişli tasarlanıp üretilsin.