toprakbilgi.com

Gönderen Konu: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması  (Okunma sayısı 14105 defa)

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #25 : Şubat 22, 2017, 22:48:16 »
lastik maceramiz devam ediyor, simdi de yuk degerlerine takildik, elimdeki 210/95 R44 ler 120A yuk/hiz grubunda buda 1400 kg yuk tasiyor, onlere almayi dusundugum 210/95 r32 ler 113A yani 1150 kg, cok kaba bir hesapla toplam (1400+1150)x2 5100kg civari bir yuk tasiyabilecek bu lastikler, motorun kendisi zaten 3750 kg desek, geriye 1350 kg kaliyor, ekimi yaparken bu lastikleri kullanmak isterim haliyle, mibzer 950 kg, icine 8 cuval gubre atsak tohum koymaya yer kalmadi, tabi bir de yukun esit dagilmayacagini dusunmek lazim...

sonucta bir takim 230/95 serisi lastik almak gerekecek gibi duruyor, baktigim lastiklerde 230/95 serisinde yuk endeksleri daha yuksek...

Üstada ilaç lastiklerinde yük endeksine takılmamanı öneririm. Keza verilen yük, o lastik için  belirtil iş maksimum hız İçin geçerli. Hız düştükçe taşıma kapasitesi artıyor.

Örnek olarak A120'de verilen 1400 kg, 40 km/s hız için geçerli. O hıza çıkmadığın sürece tehlikeli çizgiye yaklaşmıyorsun.

Ayrıca ilaçlama sırasında 1000 litrelik 15 m kanatlı pülverizatörler İle bu sınırların sürekli üzerinde çalışan çokça vatandaşı görmüşsündür çevrende.

Ha sorun ne dersen, ilaç lastiklerinde asıl sıkıntılı nokta jantlar. Yüksek yük İle çalışırken pek sıkıntı çıkartmıyor ama ani bir darbe aldındığında ya da bu tekerler İle pancar ara çapası çekilmeye kalkıldığında  süprizler olabiliyor.

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #26 : Şubat 23, 2017, 00:01:05 »

1632
1596/1218

traktörüm
MF - 6445

mevcut üzerindeki lastik jant ebatları
önler - 380/85/r24
arkalar 460/85/r34

Değiştirmek istediğim arka jant ve lastik ebatı
380/85/r38

traktörünüzün arkası 2 cm alçalacak demişsiniz. yanlış anladınız veya ben yanlış ifade ettim... şuan üzerinde 34 jant var ben bunu 38 janta çevirip mevcut 46,5 cm basarını 38 cm e düşürmek istiyorum... ön lastikleride değiştirebilirim. 340/85/r24 veya 320/85/r24 lastik ebadı olabilir.

Oğuz Bey,

Yapacağınız değişim İle alakalı Cem arkadaşımızın verdiği bilgiler kelimesi kelimesine doğrudur.

İşlem sonrası arka tekerleğinizin Çapı 36 mm küçülüyor. Bu da traktörün arka tarafının yaklaşık 2 cm alçalması demek.

Peki jant Çapı büyümesine rağmen lastik nasıl küçülür?

380 85 R 38 lastiğin tabanı nasıl dar ise, yanakları da aynı şekilde dardır. Daralan yanaklar da çapın düşmesine neden oluyor.

Bu değişim İle önleri bağladığınızda, önler normalden daha fazla patinaj yapacak, hali ile (şu anki halinden) daha çabuk bitecektir ama kullanılabilir.

Özetle önlerde jant değişimi yapmayacaksanız elinizdeki en iyi seçenek kendi lastiklerinin (380 85R24'lerin) üzerinde kalması.


Çevrimdışı oguzzkara

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #27 : Şubat 23, 2017, 00:53:43 »
tşkler ilgilenen arkadaşlara...
:) yinede kafamda deli sorular :)))

Çevrimdışı cem ispir

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #28 : Şubat 23, 2017, 04:28:38 »
Üstada ilaç lastiklerinde yük endeksine takılmamanı öneririm. Keza verilen yük, o lastik için  belirtil iş maksimum hız İçin geçerli. Hız düştükçe taşıma kapasitesi artıyor.

Örnek olarak A120'de verilen 1400 kg, 40 km/s hız için geçerli. O hıza çıkmadığın sürece tehlikeli çizgiye yaklaşmıyorsun.

Ayrıca ilaçlama sırasında 1000 litrelik 15 m kanatlı pülverizatörler İle bu sınırların sürekli üzerinde çalışan çokça vatandaşı görmüşsündür çevrende.

Ha sorun ne dersen, ilaç lastiklerinde asıl sıkıntılı nokta jantlar. Yüksek yük İle çalışırken pek sıkıntı çıkartmıyor ama ani bir darbe aldındığında ya da bu tekerler İle pancar ara çapası çekilmeye kalkıldığında  süprizler olabiliyor.

Aga parasini denkleyebilirsem, bugday ilac ve gubre islerini, pancar ve misirin ekimini de capasini da bunlar ile yapmayi istiyorum. hatta misiri da 45 cm sira arasi ile ekip bu lastikler ile capasini cok rahat yaparim. Bu kadar isi bu lastiklere yukleyince 210/95 serisinin yuk endeksi guven vermiyor, diger taraftan 230/95 serisinde arkalari 48 yapma imkani var,
orjinal lastik:
280/85 R24 - 420/85 R30 - 0.7355
kombinasyonlara gore katsayilar:
210/95 R32 - 210/95 R44 - 0.7990
230/95 R32 - 230/95 R44 - 0.8039
230/95 R32 - 230/95 R48 - 0.7546

orjinalinde onlerin 3% hizli dondugunu dusunursek (JD 5085 M nin kilavuzunda onden cekisin fayda etmesi icin, onler 3% hizli doner bunu 5% ye kadar cikartabilirsiniz diyor) en yakin olan 230/95 R32 - 230/95 R48 takiminda bile bi disli orani ile onler 6% ye yakin hizli donuyor.

az once fark ettim, 5625 ile 5083e asagi yukari ayni motor, 5625 in kullanim kilavuzunda iz genisligi ayar tablosunda, veggie wheels kisminda on icin 9.5 R32 arka icin 9.5 R48 vermis , bunlar da aslinda 230/95 R32 - 230/95 R48 takimina karsilik geliyor.

karari verdik, is parayi bulmaya kaldi... takimi markaya gore 7000 - 8500 tl gibi bir yerlere geliyor. motor parasi...

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #29 : Şubat 23, 2017, 09:31:33 »
Aga parasini denkleyebilirsem, bugday ilac ve gubre islerini, pancar ve misirin ekimini de capasini da bunlar ile yapmayi istiyorum. hatta misiri da 45 cm sira arasi ile ekip bu lastikler ile capasini cok rahat yaparim. Bu kadar isi bu lastiklere yukleyince 210/95 serisinin yuk endeksi guven vermiyor, diger taraftan 230/95 serisinde arkalari 48 yapma imkani var,
orjinal lastik:
280/85 R24 - 420/85 R30 - 0.7355
kombinasyonlara gore katsayilar:
210/95 R32 - 210/95 R44 - 0.7990
230/95 R32 - 230/95 R44 - 0.8039
230/95 R32 - 230/95 R48 - 0.7546

orjinalinde onlerin 3% hizli dondugunu dusunursek (JD 5085 M nin kilavuzunda onden cekisin fayda etmesi icin, onler 3% hizli doner bunu 5% ye kadar cikartabilirsiniz diyor) en yakin olan 230/95 R32 - 230/95 R48 takiminda bile bi disli orani ile onler 6% ye yakin hizli donuyor.

az once fark ettim, 5625 ile 5083e asagi yukari ayni motor, 5625 in kullanim kilavuzunda iz genisligi ayar tablosunda, veggie wheels kisminda on icin 9.5 R32 arka icin 9.5 R48 vermis , bunlar da aslinda 230/95 R32 - 230/95 R48 takimina karsilik geliyor.

karari verdik, is parayi bulmaya kaldi... takimi markaya gore 7000 - 8500 tl gibi bir yerlere geliyor. motor parasi...

Üstad çok para. Bir de bu kadar iş yükünü 230'lara yüklersen, (zaten uygulanan basınç fazla) dişleri çok çabuk yiyebilirsin.

Fikrim, bu lastikler İle yukarıda yazdığın her işi yapılır. Güzel de yapılır ama toprak işlemeye fazla girmemek lazım.

Ha illa girilecekse, 4 ya da 6 değil, 8 kulaklı jant alınmak lazım. Kulak sayısı arttıkça radyal yük mukavemeti artıyor.

Şu videoda ince teker ile 7'li gübreli ara çapa (ki ağırlık bakımından 6'lu pnömatikten fazlası vardır, eksiği yoktur) çekiliyor. Üstüne karık takılıyor ve karık çekiliyor. 6'lıyı bilmem 4 kulaklı jant olsa 10 kere kırılmıştı.


Çevrimdışı cem ispir

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #30 : Şubat 23, 2017, 22:57:52 »
Gözünü sevdigim drone :) baktigim jantlar bunlar gibi onler 6 arkalar 8 kulak. Videodaki lastikler 230 mu daha mi geniş?

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #31 : Şubat 25, 2017, 13:15:22 »
Gözünü sevdigim drone :) baktigim jantlar bunlar gibi onler 6 arkalar 8 kulak. Videodaki lastikler 230 mu daha mi geniş?

Özel olarak bakmadım ama daha geniş gibi duruyor. Bakar söylerim.

Çevrimdışı oguzzkara

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #32 : Mart 08, 2017, 18:21:58 »
S.A tekrar
Yine bir sorum var ustalar

ön lastik     12.4.28 iç lastikli
arka lastik  13.6.38 iç lastikli

bu lastik ebatları uyumlu mu acaba

bunların metrik numaralarını bulamadım

Çevrimdışı cem ispir

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #33 : Mart 08, 2017, 21:45:24 »
S.A tekrar
Yine bir sorum var ustalar

ön lastik     12.4.28 iç lastikli
arka lastik  13.6.38 iç lastikli

bu lastik ebatları uyumlu mu acaba

bunların metrik numaralarını bulamadım

Oguz Bey,
Karsilastirma yapmak için tam metrik karsiliklarina ihtiyacımız yok aslinda. Yukarida belirttiğiniz lastiklerin daha once paylastigim petlas katalogundan her hangi bir esdegerini kullanarak karsilastirma yapabiliriz, kisaca sonuca gelirsek;

12.4-28 ile esdeger 360/70 R28 var,
13.6-38 ile esdeger 210/95 R44 var

Orjinal lastikleriniz 380/85 R24 ve 460/85 R34

Bu degerler ile hesapladigimizda, orjinal lastiklerinizin oranı 0.7630, dusundugunuz lastiklerin oranı 0.8608

Arada çok büyük fark var, takarsaniz motorun onu 2cm, arkasi 12cm alcalir, 4 çeker kullandiginizda onleri çok zorlar ve hizla bitirir.

Çevrimdışı oguzzkara

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #34 : Mart 09, 2017, 18:13:22 »
Oguz Bey,
Karsilastirma yapmak için tam metrik karsiliklarina ihtiyacımız yok aslinda. Yukarida belirttiğiniz lastiklerin daha once paylastigim petlas katalogundan her hangi bir esdegerini kullanarak karsilastirma yapabiliriz, kisaca sonuca gelirsek;

12.4-28 ile esdeger 360/70 R28 var,
13.6-38 ile esdeger 210/95 R44 var

Orjinal lastikleriniz 380/85 R24 ve 460/85 R34

Bu degerler ile hesapladigimizda, orjinal lastiklerinizin oranı 0.7630, dusundugunuz lastiklerin oranı 0.8608

Arada çok büyük fark var, takarsaniz motorun onu 2cm, arkasi 12cm alcalir, 4 çeker kullandiginizda onleri çok zorlar ve hizla bitirir.

ben hangi seçeneği kullanabilirim peki
1.seçenek
280 85 28
380 85 38

2.seçenek
360 85 24  ön jant değiştirmeden aynı janta bu lastik
380 85 38

3.seçenek
340 85 24
380 85 38

4.seçenek
340 85 24
360 85 38


veya sizin önerebileceğiniz bi seçenek varmı.
ekim yapmak için kullanacağım makina 6 sıralı pancar ve mısır ekimi yapacam



Çevrimdışı cem ispir

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #35 : Mart 10, 2017, 16:10:32 »
lastik hesaplama aracinin karsilastirma yapabilecek bir halini de yaptim;

http://www.toprakbilgi.com/araclar/lastik-karsilastirma.html

4 adete kadar lastik takimini orjinal lastikler ile karsilastirma imkani sagliyor.

Gonderdiginiz olculerde en uygun olan 3. secenek gibi duruyor, traktorun ozellikleri ile ilgili net bilgi bulamadigim icin kesin bir sey soylemem mumkun degil, ancak 3. secenek ile tahminen yasanabilecek en buyuk sorun 4 ceker bagladiginizda tutus biraz dusebilir.

2. secekte jantin degisip degismeyeceginden emin olamadim, lastik ureticileri ile gorusmekte fayda var.

Siz de degerleri karsilastirma aracindan kontrol edebilirsiniz.

not: alacaginiz jantlarin tek parca degil, gobek ayri jant ayri olanindan olmasina dikkat edin, boylelikle lastik arasi mesafeyi ayarlama imkaniniz olur.

Çevrimdışı yavuzsivri

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #36 : Mart 11, 2017, 09:26:43 »
Arkadaşlar merhaba. Aranıza yeni katıldım. Benim sorunum şu 2006 başak 4x4 saç kasa traktör aldım. Önce ki sahibi ön lastikleri yarmış. Satacağı için 7/520 inç lastik takmış ucuz olsun diye...aşırı kasma var ve taban çok dar olduğu için yanaklarda bombe var. Benim tam olarak öğrenmek istediğim, benim 20 inc jat olan traktörümün tam ebadı nedir. Bir çok lastikçi den fikir aldım ve hepsi farklı ebat verdi...

en az 25 / 26 cm taban genişliği olması lazım. Kafamı kurcalayan da yanak genişlik yüksekliği arastırabildiğim kadarı da;
 9,5/20
280/75/20 gibi ...
tam bilen var mı acaba başak  2006 4x4 ash klasik
 

Çevrimdışı oguzzkara

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #37 : Mart 13, 2017, 03:00:07 »
lastik hesaplama aracinin karsilastirma yapabilecek bir halini de yaptim;

http://www.toprakbilgi.com/araclar/lastik-karsilastirma.html

4 adete kadar lastik takimini orjinal lastikler ile karsilastirma imkani sagliyor.

Gonderdiginiz olculerde en uygun olan 3. secenek gibi duruyor, traktorun ozellikleri ile ilgili net bilgi bulamadigim icin kesin bir sey soylemem mumkun degil, ancak 3. secenek ile tahminen yasanabilecek en buyuk sorun 4 ceker bagladiginizda tutus biraz dusebilir.

2. secekte jantin degisip degismeyeceginden emin olamadim, lastik ureticileri ile gorusmekte fayda var.

Siz de degerleri karsilastirma aracindan kontrol edebilirsiniz.

not: alacaginiz jantlarin tek parca degil, gobek ayri jant ayri olanindan olmasina dikkat edin, boylelikle lastik arasi mesafeyi ayarlama imkaniniz olur.

Tşkler ustam...
Manyak etti bu lastik jant mevzusu iyice :)

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #38 : Mart 16, 2017, 12:43:39 »
Tşkler ustam...
Manyak etti bu lastik jant mevzusu iyice :)


Doğru hesap yapabilmek için aşağıdaki bilgilerden en az birinin elimizde olması lazım:

1-) Traktörün fabrika çıkışlı / orijinal ön arka jastik ebatları
2-) Ön arka tekerlek oranı

Bu iki bilgiden ikisi de yoksa elimizde bir sonuca varamayız.

Sizin yapacağınız gereken şey, doğrudan fabrikayı ya da servisi arayarak bu iki bilgiden birini (her ikisi olsa daha da iyi) öğrenmeniz. Elimizde bir başlangıç referansı olmadan diğer hesaplamaları yapabilme imkanımız yok.

Çevrimdışı yavuzsivri

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #39 : Mart 16, 2017, 16:16:51 »
merhaba bursa basak servisi gayet aydınlattı. arkalar 13,6 36 önler 260/80/r20 olacak mış ve ben de 260/80/r20 sipariş ettim.

merak edenler için yazıyorum;
 arkalar 38 inç olursa önler 24 inc mış
36 olursa da 20 inc...

Çevrimdışı Laz

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #40 : Mart 23, 2017, 11:15:36 »
16.9.30
11.2.24 4x4 ön arka lastik ebatları birbiriyle uyumlumu.
lastikler Petlas.

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #41 : Mart 23, 2017, 12:08:46 »
16.9.30
11.2.24 4x4 ön arka lastik ebatları birbiriyle uyumlumu.
lastikler Petlas.
gazete deneyi ile uyumlu olup olmadığını test edebilirsiniz. ön arka lastiklerin uyum oranı şanzımanla alakalıdır.

Çevrimdışı oguzzkara

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #42 : Nisan 12, 2017, 23:29:16 »


Doğru hesap yapabilmek için aşağıdaki bilgilerden en az birinin elimizde olması lazım:

1-) Traktörün fabrika çıkışlı / orijinal ön arka jastik ebatları
2-) Ön arka tekerlek oranı

Bu iki bilgiden ikisi de yoksa elimizde bir sonuca varamayız.

Sizin yapacağınız gereken şey, doğrudan fabrikayı ya da servisi arayarak bu iki bilgiden birini (her ikisi olsa daha da iyi) öğrenmeniz. Elimizde bir başlangıç referansı olmadan diğer hesaplamaları yapabilme imkanımız yok.


S.a ustalar

traktör MF- 6445
orjinal lastikleri
ön:    380/85/24
arka: 460/85/34

sadece arka jant lastik değişimi yapacağım.. ön lastik jant aynı kalması koşulu ile arkalara --  380/85/38 jant lastik hesaplama aracında farkı bana az gibi geldi ama bilemedim yinede bi danışayım dedim.

Çevrimdışı ORION

Ynt: Traktörlerde Farklı Ebat Lastik Değişikliği ve Hesaplaması
« Yanıtla #43 : Aralık 17, 2017, 12:55:25 »
Yılmaz abi traktörde 4 lastik birden değişecekse nasıl hesaplayacağız. bütün traktörlerin şanzımanları aynı mı? Ben TL100 e 4 tane süne lastiği alıcam şanzıman uyumu için traktörün fabrika çıkış lastik ebatlarından mı hesaplayacağız