toprakbilgi.com

Gönderen Konu: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!  (Okunma sayısı 496 defa)

Çevrimdışı Demir

ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« : Aralık 15, 2017, 23:40:45 »
Merhaba arkadaşlar,

Geçen günlerde bir çiftçi grubunda Altar Römork ile ilgili bir şikayet gördüm. İlgimi çekti sonucunu bekledim ve sonuç tahmin ettiğim gibi oldu.

Kullanıcı 5 6 ay önce Balıkesir yapımı altar marka 4 tonluk römork alıyor. Günümüze geldiğimizde römorkun oku aşağıda gördüğünüz fotoğraftaki yerden kırılıyor. Bunun üzerine kullanıcı römork firması ile iletişime geçiyor. İletişime geçtiği kişi ise zararı telafi etmek yerine kullanıcıya küfür edip facebooktaki paylaşımı kaldırmasını söyleyip telefonu kapatıyor. Tabi müşterinin römorkun oku hala kırık. Herhangi bir muhatap bulamayan kullanıcı ise kırılan yeri kendi imkanlarıyla kaynatıyor.

 Para alırken, mal satarken hiçbir sıkıntı yok ama malın arkasında durmaya gelince malın arkasında da hiç kimse yok. Hepimiz birçok firma ile alışveriş yapıyoruz. Alışverişlerimizi yaptığımız firmaları seçerken çok dikkatli olalım. Malının arkasında durmayacak, dahası size hakaret edecek seviyeye kadar düşecek firmalardan uzak duralım.

Bu römork benim olmamasına rağmen bu konunun açılması gerektiğini düşündüm. Firma işin gereğini yapsaydı eminim bu firma hakkında böyle paylaşımlar da yapılmazdı.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz


Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #1 : Aralık 16, 2017, 00:03:24 »
Üzücü bir durum
Hele kapat telefonu a......s....m.
Gibi bir seviyede adam çiftçinin sırtından binlerce lira kazanıyor
 
Boyle adamlara paylaşım yapmadan ulaşmak ve garantiye sokmazsa internete vereceğim diye çaktırmadan aba altından sopa göstermek lazim
Ben daha çok ise yarar kanaatindeyim.

Çevrimdışı Demir

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #2 : Aralık 16, 2017, 00:32:49 »
Üzücü bir durum
Hele kapat telefonu a......s....m.
Gibi bir seviyede adam çiftçinin sırtından binlerce lira kazanıyor
 
Boyle adamlara paylaşım yapmadan ulaşmak ve garantiye sokmazsa internete vereceğim diye çaktırmadan aba altından sopa göstermek lazim
Ben daha çok ise yarar kanaatindeyim.
Bu şekilde çoğu kimse yaparsa artık bu satıcılar da ona göre ayağını denk alır

ASUS_Z00VD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı karga

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #3 : Aralık 16, 2017, 08:14:03 »
çok sıkıntılı bir durum şehir içinde trafikte  hızla giderken kopsa allah koruusn can kaybı yaşatır römork sahibinin yerinde olsam bedavada verse o romorku yapan adamdan almam piyasada daha iyileri var

Çevrimdışı karga

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #4 : Aralık 16, 2017, 08:17:20 »
römorkta mühendislik hatası var galiba sanki arka tekerler fazla geride romork taraktöre fazla basıyor yük okun üstünde gibi duruyor

Çevrimdışı sebazios

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #5 : Aralık 16, 2017, 22:33:54 »
römorkta mühendislik hatası var galiba sanki arka tekerler fazla geride romork taraktöre fazla basıyor yük okun üstünde gibi duruyor

Olayda firmanın suçu var mı?

Kesinlikle var. Olay bu seviyeye gelmeden önce sorunun çoktan çözülmesi gerekiyordu. Bu konuda herkes mutabık anladığım kadarı ile.

Ama tek suçlu firma değil.


Öncelikle kırılan parça, hazır alınan bir parça. Yurt içinde en kalitelisi Çayırova’nın malları. İmalatçılar benzeri firmalardan satın alıyorlar. Üreten firma sayısı sınırlı olduğu için fiyatları da biraz yüksek.

Hazır alınan ürünlerin de kullanılabileceği maksimum tonaj ve yük özellikleri bellidir.

Ürüne bakınca sorunun parçada olduğu belli. İkinci kalite. Romorkun her yeri parçalansa o çeki halkasının kırılmaması gerekiyordu.

***

Diğer konu da tasarım problemi.

Ok üzerinde bulunan (kırılmış olan) çeki halkası, römorku traktöre bağlayan, dolayısı ciddi yük altında çalışan bir parça.  Hali ile çektiği yük ve sürtünemden dolayı aşınacak ve zamanla değiştirilmesi gerekecek. Kısacası çeki halkası gerektiğinde kolayca değiştirilebilir yapıda olmalıydı. Ancak römorktaki çeki halkası değiştirilebilir şekilde tasarlanmamış. Bu durum, ucuz ve pratik olarak çözülebilecek bir problemi, ciddi şekilde maliyetli hale getirmiş. (Romorkun okunu yarmaları gerekecek şimdi)

***

Sonuç olarak üreticinin yerel bir imalatçı olması ve ürünüm genel hatlarına bakınca ucuz bir ürün olduğu belli oluyor. Hal böyle iken hem ucuz olsun,  hem kaliteli olsun, hem sağlam olsun, hem de satış sonrası hizmetleri eksiksiz olsun..

Ben de isterim olsun ama olmuyor.

Clio 80 bin iken A4 neden 300 bin lira?.

A firması neden bir malı %50 pahalı satıyor düşünmek lazım. Bir imalatçının bir malı ucuza satabilmesi için ya ucuz ve kalitesiz malzeme kullanması gerekiyor, ya da işçilikten çalması gerekiyor. Böyle olunca da Çin malları gibi kapıdan çıkana kadar garantisi olan malların ortaya çıkması kaçınılmaz.

Ha romorku alan çiftçi bu ekipmanı “kaliteli” sanıp aldıysa da zaten denecek bir şey yok. İyi ve kötüyü ayırt etmek bizim mesuliyetimiz.

Olaya tek taraflı değil, her yönü ile bakmak lazım yani.

***

Olay kurgusuna gelirsek de sorular var.

Mesela bir üreticinin, malını kullanan bir müşterisine (sırf arayıp üründeki sorunu belirtti diye) küfür edip yüzüne telefon kapatması çok inandırıcı gelmedi açıkça. Ayrıca satıcı “facebooktaki paylaşımı kaldır” dediğine göre, firma sorun ile ilgili aranmadan önce Facebook’ta paylaşım olmuş. Öyle ise çiftçinin amacı romorkunun tamir edilmesi mi, yoksa firmayı kötü duruma düşürmek mi belli değil. Keza burada doğru sıralama:
1-) Sorunu, ürünü satın aldığı bayiye bildirmek.
2-) Bayiden sonuç alamazsa, bu sefer firmanın merkezinde ve “ilgili birimine ulaşmak”. Onlara sorunu bildirmek.
Ha bundan sonuç alamadı mı, ondan sonra elinden ne geliyorsa yapsın ki haklıdır. Mesela:
3-) Sosyal medyada negatif reklam kampanyası başlatsın. Facebook/YouTube/tarımsal forumlar...
4-) Tüketici mahkemesine müracaat etsin.
5-) Götürsün romorku firmanın önümde yaksın.
6-) Üstüne psikolojim bozuldu diye gitsin manevi tazminat davası açsın....

Ama bunların tümünü doğru sıra ile yapsın. Ki bu sıralama çok önemli. Yukarıdakileri sondan geriye doğru yapmaya kalkarsanız, diyalog kapılarını kendiniz kapatmış olursunuz.

Özet olarak:
I. Kaliteli mal almak lazım.
III. Bir sorun yaşandığında yapılması gerekenleri doğru sıra ile yapmak lazım.

Çevrimdışı Demir

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #6 : Aralık 16, 2017, 22:47:38 »
Kullanıcının ilk paylaşımı ve kullanıcının olay gerçekleştikten sonraki paylaşımı aşağıdadır. Görüldüğü gibi olay gerçekleşmeden önceki paylaşımda herhangi bir kötüleme unsuru yoktur.

Olay gerçekleştikten sonra 2. Bir paylaşım yapılmış bu olay anlatılmıştır. Ayrıca paylaşımlarda markayı kötüleyen bir unsur yok. Tamamen firmanın tepkisi üzerine bu paylaşım yapılmış.

Kırılan parçanın üretimini altar marka yerel firma yapmamış ve dışarıdan temin etmiş olabilir. Bu kullanıcının malın arkasında durulmasını istemesini yanlış bir duruma getirmez. Yerel firmanın yapması gereken tamam getir değiştirelim ancak bana şunu şunu karşılamak için bir bedel ödemen gerekiyor dese ortada hiçbir problem kalmayacak.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz
Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

ASUS_Z00VD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #7 : Aralık 16, 2017, 22:50:59 »
Olayda firmanın suçu var mı?

Kesinlikle var. Olay bu seviyeye gelmeden önce sorunun çoktan çözülmesi gerekiyordu. Bu konuda herkes mutabık anladığım kadarı ile.

Ama tek suçlu firma değil.


Öncelikle kırılan parça, hazır alınan bir parça. Yurt içinde en kalitelisi Çayırova’nın malları. İmalatçılar benzeri firmalardan satın alıyorlar. Üreten firma sayısı sınırlı olduğu için fiyatları da biraz yüksek.

Hazır alınan ürünlerin de kullanılabileceği maksimum tonaj ve yük özellikleri bellidir.

Ürüne bakınca sorunun parçada olduğu belli. İkinci kalite. Romorkun her yeri parçalansa o çeki halkasının kırılmaması gerekiyordu.

***

Diğer konu da tasarım problemi.

Ok üzerinde bulunan (kırılmış olan) çeki halkası, römorku traktöre bağlayan, dolayısı ciddi yük altında çalışan bir parça.  Hali ile çektiği yük ve sürtünemden dolayı aşınacak ve zamanla değiştirilmesi gerekecek. Kısacası çeki halkası gerektiğinde kolayca değiştirilebilir yapıda olmalıydı. Ancak römorktaki çeki halkası değiştirilebilir şekilde tasarlanmamış. Bu durum, ucuz ve pratik olarak çözülebilecek bir problemi, ciddi şekilde maliyetli hale getirmiş. (Romorkun okunu yarmaları gerekecek şimdi)

***

Sonuç olarak üreticinin yerel bir imalatçı olması ve ürünüm genel hatlarına bakınca ucuz bir ürün olduğu belli oluyor. Hal böyle iken hem ucuz olsun,  hem kaliteli olsun, hem sağlam olsun, hem de satış sonrası hizmetleri eksiksiz olsun..

Ben de isterim olsun ama olmuyor.

Clio 80 bin iken A4 neden 300 bin lira?.

A firması neden bir malı %50 pahalı satıyor düşünmek lazım. Bir imalatçının bir malı ucuza satabilmesi için ya ucuz ve kalitesiz malzeme kullanması gerekiyor, ya da işçilikten çalması gerekiyor. Böyle olunca da Çin malları gibi kapıdan çıkana kadar garantisi olan malların ortaya çıkması kaçınılmaz.

Ha romorku alan çiftçi bu ekipmanı “kaliteli” sanıp aldıysa da zaten denecek bir şey yok. İyi ve kötüyü ayırt etmek bizim mesuliyetimiz.

Olaya tek taraflı değil, her yönü ile bakmak lazım yani.

***

Olay kurgusuna gelirsek de sorular var.

Mesela bir üreticinin, malını kullanan bir müşterisine (sırf arayıp üründeki sorunu belirtti diye) küfür edip yüzüne telefon kapatması çok inandırıcı gelmedi açıkça. Ayrıca satıcı “facebooktaki paylaşımı kaldır” dediğine göre, firma sorun ile ilgili aranmadan önce Facebook’ta paylaşım olmuş. Öyle ise çiftçinin amacı romorkunun tamir edilmesi mi, yoksa firmayı kötü duruma düşürmek mi belli değil. Keza burada doğru sıralama:
1-) Sorunu, ürünü satın aldığı bayiye bildirmek.
2-) Bayiden sonuç alamazsa, bu sefer firmanın merkezinde ve “ilgili birimine ulaşmak”. Onlara sorunu bildirmek.
Ha bundan sonuç alamadı mı, ondan sonra elinden ne geliyorsa yapsın ki haklıdır. Mesela:
3-) Sosyal medyada negatif reklam kampanyası başlatsın. Facebook/YouTube/tarımsal forumlar...
4-) Tüketici mahkemesine müracaat etsin.
5-) Götürsün romorku firmanın önümde yaksın.
6-) Üstüne psikolojim bozuldu diye gitsin manevi tazminat davası açsın....

Ama bunların tümünü doğru sıra ile yapsın. Ki bu sıralama çok önemli. Yukarıdakileri sondan geriye doğru yapmaya kalkarsanız, diyalog kapılarını kendiniz kapatmış olursunuz.

Özet olarak:
I. Kaliteli mal almak lazım.
III. Bir sorun yaşandığında yapılması gerekenleri doğru sıra ile yapmak lazım.
Türkiye de bu tonaj veya bu segmentte değiştirilebilir çeki oku üreten firma varda ben mi bilmiyorum
Hepsi u demirinin alttan kapatılması ile toplanan oklardır benimkisi de dahil
Hatta bazısında döner çeki oku bile yoktur direk ucuna bir halka kaynatırlar
Yani hepsinde aynı dert var.
Gel bir tasarım yapalım
Ben sana bu tonajda olması gereken özellikleri söyleyeyim sen tasarımını mühendisliğini yap ona göre malzemesini hesapla bu işe girelim

(Son olarak 1 tl ile yürürmüsün  ;D ;D ;D )

Çevrimdışı Demir

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #8 : Aralık 16, 2017, 23:02:35 »
Türkiye de bu tonaj veya bu segmentte değiştirilebilir çeki oku üreten firma varda ben mi bilmiyorum
Hepsi u demirinin alttan kapatılması ile toplanan oklardır benimkisi de dahil
Hatta bazısında döner çeki oku bile yoktur direk ucuna bir halka kaynatırlar
Yani hepsinde aynı dert var.
Gel bir tasarım yapalım
Ben sana bu tonajda olması gereken özellikleri söyleyeyim sen tasarımını mühendisliğini yap ona göre malzemesini hesapla bu işe girelim

(Son olarak 1 tl ile yürürmüsün  ;D ;D ;D )

Geçenlerde bahsettiğim 4 tonluk Palazoğlu'nda değiştirilebilir çeki oku vardı. Dün internetten baktım ama bulamadım. Ok 4 civata ile römorke monte edilmişti. Keşke fotoğraf çekseymişim.

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #9 : Aralık 16, 2017, 23:14:18 »
Geçenlerde bahsettiğim 4 tonluk Palazoğlu'nda değiştirilebilir çeki oku vardı. Dün internetten baktım ama bulamadım. Ok 4 civata ile römorke monte edilmişti. Keşke fotoğraf çekseymişim.
onda hidrolik fren vardır
Bu tonajda okdan hareketli mekanik fren daha yoğun kullanılıyor o yüzden değiştirme imkanı olmuyor zaten
Palazoğlu hidrolik fren kullanıyor onda olabilir

Çevrimdışı Demir

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #10 : Aralık 16, 2017, 23:16:51 »
onda hidrolik fren vardır
Bu tonajda okdan hareketli mekanik fren daha yoğun kullanılıyor o yüzden değiştirme imkanı olmuyor zaten
Palazoğlu hidrolik fren kullanıyor onda olabilir

Aynen hirolik frenli bir römorktu.

Çevrimdışı sebazios

ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #11 : Aralık 17, 2017, 01:30:12 »
Kullanıcının ilk paylaşımı ve kullanıcının olay gerçekleştikten sonraki paylaşımı aşağıdadır. Görüldüğü gibi olay gerçekleşmeden önceki paylaşımda herhangi bir kötüleme unsuru yoktur.

Olay gerçekleştikten sonra 2. Bir paylaşım yapılmış bu olay anlatılmıştır. Ayrıca paylaşımlarda markayı kötüleyen bir unsur yok. Tamamen firmanın tepkisi üzerine bu paylaşım yapılmış.

Kırılan parçanın üretimini altar marka yerel firma yapmamış ve dışarıdan temin etmiş olabilir. Bu kullanıcının malın arkasında durulmasını istemesini yanlış bir duruma getirmez. Yerel firmanın yapması gereken tamam getir değiştirelim ancak bana şunu şunu karşılamak için bir bedel ödemen gerekiyor dese ortada hiçbir problem kalmayacak.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz
Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

ASUS_Z00VD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok üzerinde durulacak şeyler değil bunlar ama dediğim gibi. Sıralama hatası var.

En azından şöyle düşün. Bir arıza ya da sorunun garantiye girip girmeyeceğini öğretmeninin yolu,

a-) Marka belirterek “garantiye girer mi” başlığı ile facebook’ta goy goy yapmak mıdır? Yoksa
b-) Firmaya sormak mıdır?
 
Hayır, bir de kendisinde adamların telefonu da var. Aramak, Facebook’ta paylaşım yapmaktan daha mı zor?

Ha diyelim insanlardan fikir almak istedi. Tanıdıklarına soracak. Bu sorunun garantiye girip girmeyeceğini, marka belirtmeden, sadece kırılan yerin fotoğrafını koyarak soramaz mıydı? Gayet tabi öyle de sorabilirdi. Ki amacı üzüm yemek olan kişilerin çoğu öyle yapıyor.

Ama bizim vatandaş ne yapmış?

Kırılan yer ile hiç alakası olmayan, markanın yazılı olduğu romorkun yan kanatlarını da çekmiş koymuş.

Burada insanın burnuna pis kokular gelmeye başlıyor.

***

Ki hepsini geçtim, o çeki halkasının neden ve nasıl kırıldığını da bilmiyoruz.

Belki 3.5 tonluk römorka 6.5 ton taş yükledi?

Belki trafik kazası yaptı?

Neden ve nasıl olduğunu, suçlunun kim olduğunu bilmiyoruz.

Gelmek istediğim nokta ise şu:

Firmalar, bir marka değeri yaratabilmek ve toplumda olumlu izlenim bırakabilmek için kendini paralıyorlar. Bunun için hep daha iyi ve sağlam ürün yapmaya çalışıyorlar. Her firmanın hayali bu ve o noktaya kolay ulaşılamıyor.

Ama bu emekler,  bazen haksız yere, üstelik çok kolay biçimde harcanabiliyor. İşte bu noktada adil davranmak ve itibar cellatlığı rolüne hemen bürünmemek lazım.

***

Bu konudaki hassasiyetimin kaynağı ise başıma gelen olaydan dolayı.

Şehir belirtmem doğru olmaz. Ama konum itibari ile bize 1500 km’den fazla bir uzakta ikamet eden bir müşteri, yönettiğim firma facebook hesabında sürekli kötü yorum yapmaya başladı. Kendim de çiftçi olduğumdan bu tarz memnuniyetsizlik konularına özellikle dikkat ederim. Hemen yorumları yazan arkadaş özel mesaj ile kendimi tanıtıp sorunun ne olduğunu sordum. Cevap gelmedi.

Ama işin ilginç tarafı bana cevap yazmayan adam, yapılan her paylaşıma hakarete varan yorumlar yapıyor. Hatta hızını alamadı, geriye dönük 1-2 yıl önceki paylaşımları bulup oralara dahi yazmaya başladı. Yani öyle böyle değil. Adam paranoyak etti beni. Paylaşım yapamaz oldum.

Gönderdiğim sayısız diyalog ve iletişim mesajımın hiç birine karşılık gelmeyince, çaresiz servis sorumlusuna bildirdim durumu. Kim bu diye bu yazıları yazan müşteriyi sordum.

Servis bölge bayisini arayıp müşterinin numarasını aldı. Aradık. Adam makine öyle kötü, böyle kötü, memnun değilim...

Soruyoruz, hangi aksamda sorun var diye. Cevap yok. Ama aynı name okunmaya devam ediyor. Ben bu makineden memnun değilim!

Uçakla servis yollandı. Makine yerinde incelendi, tarlaya sokuldu. Makinede En ufak problem yok. Ama müşteri bir türlü memnun değil. Saçma sapan bahaneler sunmaya başladı. Basamakları yüksek, kapağı ağır...... vs.

“E madem memnun değilsin, ver makineyi geri, al parasını”

Yok. Ona da gelmiyor. “Ben kullanıyorum bu makineyi, vermem” diyor.

İşin aslı bayi ile görüşünce ortaya çıktı.

Bu vatandaş 25 bin liralık makinayı almış. Bayiye 10 bin lira vermiş. Şimdi ise bayiye sunduğu teklif şu:

“Ben bu makineden memnun değilim, bu paraya (ilk verdiği 10 bin liraya) verirseniz alırım!

Özetle bu işe başlayana kadar bu tarz olaylarda tüm çiftçiler masum ve haklıydı.

Girdikten sonra gördüm ki çoğu çiftçi öyle. Ama hepsi değil.

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #12 : Aralık 17, 2017, 01:46:48 »
Çok üzerinde durulacak şeyler değil bunlar ama dediğim gibi. Sıralama hatası var.

En azından şöyle düşün. Bir arıza ya da sorunun garantiye girip girmeyeceğini öğretmeninin yolu,

a-) Marka belirterek “garantiye girer mi” başlığı ile facebook’ta goy goy yapmak mıdır? Yoksa
b-) Firmaya sormak mıdır?
 
Hayır, bir de kendisinde adamların telefonu da var. Aramak, Facebook’ta paylaşım yapmaktan daha mı zor?

Ha diyelim insanlardan fikir almak istedi. Tanıdıklarına soracak. Bu sorunun garantiye girip girmeyeceğini, marka belirtmeden, sadece kırılan yerin fotoğrafını koyarak sormaz mıydı? Gayet tabi öyle de sorabilirdi. Ki amacı üzüm yemek olan kişiler çoğunlukla öyle yapar.

Ama bizim vatandaş ne yapmış?

Kırılan yer ile hiç alakası olmayan, markanın yazılı olduğu romorkun yan kanatlarını çekmiş koymuş.

***

Ki hepsini geçtim, o çeki halkasının neden ve nasıl kırıldığını da bilmiyoruz.

Belki 3.5 tonluk römorka 6.5 ton taş yükledi?

Belki trafik kazası yaptı?

Neden ve nasıl olduğunu, suçlunun kim olduğunu bilmiyoruz.

Gelmek istediğim nokta ise şu:

Firmalar, bir marka değeri yaratabilmek ve toplumda olumlu izlenim bırakabilmek için kendini paralıyorlar. Bunun için hep daha iyi ve sağlam ürün yapmaya çalışıyorlar. Her firmanın hayali bu ve o noktaya kolay ulaşılamıyor.

Ama bu emekler,  bazen haksız yere, üstelik çok kolay biçimde harcanabiliyor. İşte bu noktada adil davranmak ve itibar cellatlığı rolüne hemen bürünmemek lazım.

***

Bu konudaki hassasiyetimin kaynağı ise başıma gelen olaydan dolayı.

Şehir belirtmem doğru olmaz. Ama konum itibari ile bize 1500 km’den fazla bir uzakta ikamet eden bir müşteri, yönettiğim firma facebook hesabında sürekli kötü yorum yapmaya başladı. Kendim de çiftçi olduğumdan bu tarz memnuniyetsizlik konularına özellikle dikkat ederim. Hemen yorumları yazan arkadaş özel mesaj ile kendimi tanıtıp sorunun ne olduğunu sordum. Cevap gelmedi.

Ama işin ilginç tarafı bana cevap yazmayan adam, yapılan her paylaşıma hakarete varan yorumlar yapıyor. Hatta hızını alamadı, geriye dönük 1-2 yıl önceki paylaşımları bulup oralara dahi yazmaya başladı. Yani öyle böyle değil. Adam paranoyak etti beni. Paylaşım yapamaz oldum.

Gönderdiğim sayısız diyalog ve iletişim mesajımın hiç birine karşılık gelmeyince, çaresiz servis sorumlusuna bildirdim durumu. Kim bu diye bu yazıları yazan müşteriyi sordum.

Servis bölge bayisini arayıp müşterinin numarasını aldı. Aradık. Adam makine öyle kötü, böyle kötü, memnun değilim...

Soruyoruz, hangi aksamda sorun var diye. Cevap yok. Ama aynı name okunmaya devam ediyor. Ben bu makineden memnun değilim!

Uçakla servis yollandı. Makine yerinde incelendi, tarlaya sokuldu. Makinede En ufak problem yok. Ama müşteri bir türlü memnun değil. Saçma sapan bahaneler sunmaya başladı. Basamakları yüksek, kapağı ağır...... vs.

“E madem memnun değilsin, ver makineyi geri, al parasını”

Yok. Ona da gelmiyor. “Ben kullanıyorum bu makineyi, vermem” diyor.

İşin aslı bayi ile görüşünce ortaya çıktı.

Bu vatandaş 25 bin liralık makinayı almış. Bayiye 10 bin lira vermiş. Şimdi ise bayiye sunduğu teklif şu:

“Ben bu makineden memnun değilim, bu paraya (ilk verdiği 10 bin liraya) verirseniz alırım!

Özetle bu işe başlayana kadar bu tarz olaylarda tüm çiftçiler masum ve haklıydı.

Girdikten sonra gördüm ki çoğu çiftçi öyle. Ama hepsi değil.
3.5 tona 6 ton taş sardık biz kırılmıyor :)
Hatta kubilay 7 ton gübre sardı forumda konusu var  ;D ;D ;D bunlar bahane değil efendim zaten 3.5 yazıyorsa onu 2 ile çarparız biz  ;D
Bu arada varsa bir irtem 10 bine bende memnun kalmamak isterim

Çevrimdışı Demir

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #13 : Aralık 23, 2017, 16:42:25 »
Bitirmek üzere olduğumuz hafta içerisinde Palazoğlu römork aldım. Altında dampere giden demir çubuk basınçla patladı. Kendim yaptırdım. Yine patladı bu sefer fabrikayı aradım, numaramı alıp geri döneceklerini söylediler. Yaklaşık yarım saat sonra satış müdürü Burak Bey aradı, sorunumu öğrendi, ctesi günü olması sebebiyle öğlene kadar fabrikanın çalıştığını, bugün parça gönderemeyeceğini söyledi. Özür diledi ve pazartesi günü parçayı bana göndereceğini söyledi. Sorun devam ederse servis de göndereceğini söyledi.

Demek ki marka olmak kolay değilmiş. Ben bu kadar iyi karşılanacağımı beklemiyordum. Malın arkasında durduktan sonra böyle sorunlar çözüm buluyor.

ASUS_Z00VD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #14 : Aralık 23, 2017, 22:03:23 »
Bitirmek üzere olduğumuz hafta içerisinde Palazoğlu römork aldım. Altında dampere giden demir çubuk basınçla patladı. Kendim yaptırdım. Yine patladı bu sefer fabrikayı aradım, numaramı alıp geri döneceklerini söylediler. Yaklaşık yarım saat sonra satış müdürü Burak Bey aradı, sorunumu öğrendi, ctesi günü olması sebebiyle öğlene kadar fabrikanın çalıştığını, bugün parça gönderemeyeceğini söyledi. Özür diledi ve pazartesi günü parçayı bana göndereceğini söyledi. Sorun devam ederse servis de göndereceğini söyledi.

Demek ki marka olmak kolay değilmiş. Ben bu kadar iyi karşılanacağımı beklemiyordum. Malın arkasında durduktan sonra böyle sorunlar çözüm buluyor.

ASUS_Z00VD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bir dahaki sefere önce internete koy sonra fabrikayı ara bakalım bu defa nasıl olacak  ;D ;D ;D

Çevrimdışı Demir

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2017, 22:09:40 »
bir dahaki sefere önce internete koy sonra fabrikayı ara bakalım bu defa nasıl olacak  ;D ;D ;D

Eğer olumsuz bir geri dönüş alsaydım paylaşırdım. :D

Çevrimdışı ydincbayram

Ynt: ALTAR Römork'un Büyük Ayıbı!!
« Yanıtla #16 : Aralık 24, 2017, 16:58:22 »
Ozellikle palazoglu kendini ispatladi marka olma konusunda.