toprakbilgi.com

Gönderen Konu: Yerli Elektrikli Traktör  (Okunma sayısı 311 defa)

Çevrimdışı FatihEFE

Yerli Elektrikli Traktör
« : Ağustos 07, 2019, 04:39:44 »
Evet son günlerin gündem konusu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın test ettiği yerli elektrikli traktör idi.
Bu gün tarım ve traktörden zerre anlamayan birisinin daha test ettiğini okudum.
Nasıl bir gizli proje ise ilk önce tarımdan anlamayanlara test ettirip haber yapıyorlar.
İnşallah ilerleyen günlerde alanda uzman birisi detaylı bir inceleme yapar
https://m.aksam.com.tr/foto-galeri/araba-pazari/yerli-elektrikli-traktoru-basin-dunyasinda-ilk-biz-kullandik-traktor-arkta-belli-oldu/55343/
Haberde anlamadan anlatan arkadaş ile daha önce bakanın basına verdiği bir demeci birleştirince ortaya bir kusurun ifşası çıkıyor
Anlamayan arkadaş pulluğu batırmak için ileri gitmek gerekiyor diyor bu gayet normal bir durum zaten lakin pulluğu topraktan çıkarmak için hafif geri gitmek lazımmış
Daha önce bakan bey de demecinde hidrolik güç gereken yağlı sistemleri de elektrikli ye çevirince daha da güçlü olacak 4 5 traktör gücünde olacak demişti
Bu ikisini birleştirince hidrolik kaldırma kapasitesinin vasatın altında olduğu gün yüzüne çıkıyor malesef
Tabi bu aşılabilir bir sorun
Bütçe ve zaman kısıtlı olunca en pratik çözümü en hızlı temin edebildikleri bir pompa yı monte ederek tarım bayramına yetiştirmiş olabilirler. Yoksa o takılan saban çok ağır olmasa gerek bu gün piyasada 3 4 ton kaldırma kapasitesindeki içten yanmalı motorların hepsi rolantide kaldırabilir.

Her neyse arkadaş kaputu kaldırıp pillerin yapısını ve büyüklüğünü gösterince bu çirkin tasarımın da nedenini öğrenmiş olduk ama keşke motoru aktarma organlarını falan da fotoğraflayabilseydi.
 
Bu fotoğraflara bakarken ön dingil ve ağırlıklar hemen dikkatinizi çekmemiş olabilir
Malesef kaput tasarımından sınıfta kalan yerli traktörümüz ağırlıkları ve aktarma organlarını da jd den almış gibi, bu bana yerli otomobili hatırlattı
Yerli traktörümüzde daha önce üretilmiş bir serinin üstüne inşa edilmiş gibi duruyor.
Buda çalışma sırasında çok sık devrilebilen bir makinanın en ağır kısmı olan pillerinin neden bu kadar yükseğe konumlandırılmak zorunda kalındığını gösteriyor.
Üstelik kullanılan pillerde öyle bir tasarım ürünü falan değil malesef sandık büyüklüğünde pil koymuşlar oraya
Yahu insan hiç bilmese gider teslanın belgeselini izler. Hayır Elon Musk Türkiye'ye gelip gidiyor da bi yerde yakala da  bi sor dimi hacı sen pilleri nasıl koydun neden otomobilin altına konumlandırdın diye :)

Anlamayan arkadaş anlatırken olduğu yerde dönebiliyor diye bahsetmiş tek fren dönüşünden bahsediyor sanırım çünkü devamında 2 adet freni olmasını ve renkli pedal (gazdan bahsediyor) ile güç verildiğini falan anlatmış ama ben başlığı görünce mercedesin elektrikli pickup versiyonuna koyduğu sağ ve sol tekerlerin farklı yönlere dönerek tank dönüşü yapabildiği gibi bir sistem olduğunu düşünmüştüm.
Şimdilik anlayabildiklerimiz bu kadar bakalım ilerleyen günlerde neler ortaya çıkacak.

Bu arada unutmadan şunları da ekleyelim. Ali Ekber Yıldırım'ın yazısında projenin başında olan ismin çok yetkin birisi olduğunu ve iyi tanıdığını Ali beye aktardığı bilgiye göre elektrikli traktörün ucuz olamayacağını dünyada da elektrikli araçların daha pahalıya mal olduğunu söylemiş ve projeyi çin ile işbirliği yaparak yürüttüklerini söylemiş. İnşallah yerli otomobil fiyaskosu gibi modifiye edilmiş bir çin prototipi değildir.

Daha önce 45 dakikalık şarj ile 7 saat çalışabildiği söylenmişti ki bunun abartı olduğu çok kuvvetli ihtimal yukarıdaki haberde 4 saat çalıştığı söylenmiş çin pilleri gerekenden önce yıpranmış heralde :) her pilli cihaz gibi kullandıkça pillerin ölüp kullanım süresinin düşeceğini de varsayarsak saat başı şarj etmeye kadar varır bu iş. :)
Üstelik sadece pillerin 50 bin dolar olduğu haberi de yapıldı

kaputa ve kabinin üzerine niye güneş paneli koymamışlar orasıda ayrı bir muamma
Görüntüyü bozuyor diyemezler heralde :) :) :)

Bim' de satılan çin malı elektrikli bisikletlerin pili de çok iyi değil hani çabuk ölüyor. Pil kurursa yandık :)

Aslında konuyu açmakta biraz geç kaldım hatta belki daha önce açıldı ama işer güçlerden yeni fırsat bulabildim.
İlk galoşlu testin yapıldığı günlerde anız yerlerini sürüyordum. O günlerde basının ve yetkililerin hemen seri üretime gelişecekmiş gibi yarattıkları ve 4 traktör gücünde olacak haberlerine inanan çiftçiler ile de inşallah demekten başka bir şey diyememiştim.
Şimdi de aynısını diyorum daha ekonomik pillerin elde edilebildiği bir.zamanda gerçekten yerli bir.tasarım ve yerli bir motor ile buna benzemeyen bir traktörü çiftçilerimiz günün birinde kullanırlar. Jd platformuna çinli pil ve motor takarak yüzde yüz yerli traktör yapılmaz zaten ama yapılmaya başlanır işte
Buradan elde ettiğimiz tecrübeler ile bir gün kendi şasemize kendi ürettiğimiz motoru ve pilleri takarız inşallah
Yerli otomobil gibi Saab dan aldığımız 2. El otomobilleri gösterip 40 milyon euro harcadıktan sonra da hata etmişiz temelleri yeniden atacağız demezler inşallah. Paramız yine çöpe gitmez inşallah. Hoş şimdi de yerli uçan araba yapmaya başladık ya henüz yolda gidemeden :)
Buda bir propaganda malzemesi olarak yerli tank yerli otomobil yerli falan filan gibi nihayete eremeyen bir proje olarak kalmaz inşallah. Ama tarih tekerrürden ibaretmiş umut da fakirin ekmeği

Çevrimdışı DeHLiZ

Ynt: Yerli Elektrikli Traktör
« Yanıtla #1 : Ağustos 07, 2019, 11:54:15 »
Yerli tankımız düşmanı vuruyor :) :)

Çevrimdışı ParaMiliter

Ynt: Yerli Elektrikli Traktör
« Yanıtla #2 : Ağustos 07, 2019, 13:18:12 »
20 TL'lik şarj ile 8 saat çalışacakmış
--- anca hareket etmeden durduğu yerde çalışır

105 BG gücü varmış
--- KW olarak elektrik motorunun gücüdür o. Torku baya düşüktür

sadece elektrik bataryaları 40.000 dolarmış
--- elektrik bataryalarının, şarj ettikçe ömrü azalır. kullanıma göre birkaç ayda bir 40.000 dolar kim verir

mazotluda, mazot bitti 10 dakkada doldur işine devam et.
--- elektrikli de, şarj bitti. 10 saat şarj edersin, işler yarım kalır

mazotlu da, son damla mazota kadar aynı performans sürer
--- elektrikli de, şarj azaldıkça torku da azalır

bence tek faydası bilimsel tecrübe kazanılması, başka bişey değil !

Çevrimdışı ParaMiliter

Ynt: Yerli Elektrikli Traktör
« Yanıtla #3 : Ağustos 07, 2019, 13:27:49 »
@FatihEFE uzun olduğu için sadece başlığı görüp okumadan yazdım, sonradan yazdıklarını okuduğumda, aynı noktalara değindiğimizi anladım. projede kesinlikle çok fazla soru işareti var.

ben tarım bakanlarının, bürokratlar tarafından akıllarının çelindiğini düşünüyorum. bürokratla kesinlikle tarım bakanlarını parmaklarında oynatıyorlar.
hatta tarım bakanlığı bürokratlarının, özel şirketlerle gizli ortaklıkları olduğunu, bakanları ikna ederek, ithalat ve projeler konusunda istedikleri kararları aldırdıklarını, sonucunda da bu işleri yapan özel şirketlerden paylarını aldıklarını tahmin ediyorum.
ben olsam tarım bakanlığında bir tane bürokrat bırakmam, hepsini khk ile ihraç ederim. yerlerine yepyeni özel sektörle bağı, iltisakı bulunmayan yeni bürokratlar yetiştiririm. başka türlü tarım bakanlığı düzelmez.

Çevrimdışı Ali SARAÇ

  • Admin
  • çok çok yazan üye
  • *****
  • İleti: 1830
  • Yer: Manisa-Alaşehir
  • Yaş: 34
  • Toplam beğeniler: 310
  • Adalet Asalet Merhamet
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yerli Elektrikli Traktör
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2019, 00:06:05 »

Çevrimdışı ydincbayram

Ynt: Yerli Elektrikli Traktör
« Yanıtla #5 : Ağustos 10, 2019, 14:10:30 »
Devrim arabalarina benzeyecek diycem de onun tirnagi bile olamayacak bir calisma. Olsa olsa alay konusu olur. Galoslu cizmeler ise cok apayri ve muazzam bir alay konusu.
Ulkemizin bu hallerini gordukten sonra tarimin mevcut durumunu cozumlemek zor olmuyor.

Çevrimdışı Demir

Ynt: Yerli Elektrikli Traktör
« Yanıtla #6 : Ağustos 10, 2019, 21:54:45 »
Tarım bakanı elektirkli traktörün seri üretime geçmeyeceğini, ancak 3 4 yıl sonra özel şirketlerin üretmesi için teşvik verileceğini söylemiş. Yani yine bir "yerli otomobil yollarda" vakasıyla karşı karşıya kalındı.

Ne kadar yerli olduğu da tatışılır. Kaporta ve kabin yerlidir belki...

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Yerli Elektrikli Traktör
« Yanıtla #7 : Ağustos 10, 2019, 22:54:39 »
Tarım bakanı elektirkli traktörün seri üretime geçmeyeceğini, ancak 3 4 yıl sonra özel şirketlerin üretmesi için teşvik verileceğini söylemiş. Yani yine bir "yerli otomobil yollarda" vakasıyla karşı karşıya kalındı.

Ne kadar yerli olduğu da tatışılır. Kaporta ve kabin yerlidir belki...

Habere konu traktörün tamamı Çin’li bir firmanın ar-ge çalışması diye twitler dolaşıyor.