toprakbilgi.com

Gönderen Konu: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı  (Okunma sayısı 392 defa)

Çevrimdışı sebazios

Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« : Ağustos 23, 2017, 10:06:05 »



TRAKTÖRÜN LASTİĞİNİ ŞİŞİRMEK İÇİN LASTİK TAMİRCİSİNE GİTTİ

Olay saat 16.00 sıralarında meydana geldi. Harun Yılmaz, dayısının oğlu İlhan Ulusoy ile birlikte 60 NT 218 plakalı traktörle köye tuğla götürmek için ilçe merkezine geldi. Tuğlaları römorka yükledikten sonra köye dönmek için yola çıktı. İkili bir süre sonra yakıt almak için yol üzerindeki bir akaryakıt istasyonuna girdi. Bu sırada römorkun lastiğin havasının indiğini fark eden Yılmaz istasyonun içindeki lastik tamircisine gitti.
ŞİŞİRİRKEN PATLAYAN LASTİK HARUN YILMAZ'I UÇURDU

Harun Yılmaz, römorkun lastiğini kendisi kompresör ile şişirirken patlama meydana geldi. Lastiğin patlaması sırasında oluşan basınçla fırlayan jant halkasının çarptığı Harun Yılmaz bir kaç metre öteye fırlayarak yaralandı.
HASTANEDE HAYATINI KAYBETTİ

Ambulansla Erbaa Devlet Hastanesine kaldırılan Yılmaz hastanede yapılan tüm müdahalelerine rağmen kurtarılamayarak öldü. Polisin olay yerinde yaptığı incelemelerin ardından traktör otoparka çekildi.
GÜVENLİK KAMERASINA YANSIDI

Olay anı akaryakıt istasyonunun güvenlik kamerası görüntülerine de yansıdı. Yılmaz'ın yakıt aldıktan sonra lastik tamircisinde durması ve lastiğin patlama anı görüntülerde yer aldı.

Link: https://www.haberler.com/tokat-sisirilirken-patlayan-romork-lastigi-can-9954442-haberi/

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #1 : Ağustos 23, 2017, 10:20:43 »
Özellikle eski tip kasnaklı (bilezikli) jantlara sahip lastikleri şişirirken dikkatli olmak lazım. Lastiğin patlaması ile oluşan hava basıncı zaten tehlikeli. Buna bi de kasnağın fırlaması dahil olunca, yukarıda belirtilen gibi ölümlü kazalara neden olabiliyor.

Kasnaklı jantlara örnek:


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

Bu kasnaklı jantlar daha çok büyük yük altında çalışan makine ve ekipman lastiklerinde, söküp takma işlemini basitleştirmek amacı ile kullanılıyor. Ancak bunun yanında bir kullanım amacı daha var: "standart bir janta, jantın ebadından daha büyük bir dış lastiğin takılabilmesini sağlamak".

Örneğin üreticinin stokunda 20" çok sayıda lastik var. Ancak yeni kullanmaya başladığı jantlar 19". Bu durumda jant ya da lastiklerin zayi olmasını engellemek için (ki lastikler son kullanım ömrü olan ürünlerdir), gereken tek şey bir çift kasnak. Maliyeti artırsa da ilk seçenekten daha ekonomik bir çözümdür.

Bu nedenle, yeni ürün alırken lasiklerini kontrol ediniz. İmkan var ise kasnaklı olmayan jant/lastik tercih ediniz.

Çevrimdışı ydincbayram

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #2 : Ağustos 23, 2017, 17:09:44 »
Tirnaklar guzel yerlestirildiginde sikinti olmaz fakat tirnak guzel takilmadiysa basincla birlikte oldurucu oluyor. Artik bu jantlardan uretilmiyor sanirim. Avantaji agir yuklere de papuc birakmaz.

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #3 : Ağustos 23, 2017, 17:55:23 »
benim tankerin lastiği de böyle kasnaklı
bu kasnağın fırlamaması için bir önlem yok mu acaba

Çevrimdışı Demir

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #4 : Ağustos 23, 2017, 20:34:49 »
Brnim römorkun jantlar da bunun aynısı. Geçen lastikçi 75 hava bastı patlayacak diye korktum.

Olaya bakarsak yüklüyken hava basmış. Yüklüyken hava basmak başlı başına risk.

Çevrimdışı sebazios

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #5 : Ağustos 24, 2017, 09:42:25 »
Tirnaklar guzel yerlestirildiginde sikinti olmaz fakat tirnak guzel takilmadiysa basincla birlikte oldurucu oluyor. Artik bu jantlardan uretilmiyor sanirim. Avantaji agir yuklere de papuc birakmaz.


benim tankerin lastiği de böyle kasnaklı
bu kasnağın fırlamaması için bir önlem yok mu acaba

Yakup Abi'nin söylediği gibi tırnağın iyi oturtulması önemli. Buna ek olarak tam bir halka değil. İki ucunda cıvata / somun takmak için kullanılan bağlantı delikleri var. Buraya bağlı olan cıvatalar, üstlerine binen yük nedeni ile bir süre sonra yoruluyorlar.

Ki yorulmasa dahi sonuç pek değişmiyor. Çünkü eski römorklarda, dönem şartlarına istinaden 6-6 kalite cıvatalar kullanılıyor. Bu düşük kopma mukavemetine sahip cıvata başlı başına tehlike.

Alınabilecek önlemler ise çok çeşitli:

- Römork yüklü iken lastiğe hava basmamak.

- Lastiğe, teknik olarak izin verilenden fazla hava basmamak. Yani göz kararı bu işte kullanılacak bir kıstas değil. Yüklü lastik, basıncı uygun olsa dahi üzerindeki yükten dolayı inik görülür.,

- Römork boş dahi olsa, hava pompası ve basınç saati sağlıklı çalışan bir yerde hava basmak/bastırmak. (ki olayda soruşturma yapılır mı bilmiyorum ama, benzinlikteki hava pompasının basınç saatinin bozuk olma ihtimali söz konusu. Eğer böyle bir şey varsa, durum "kader" ile açıklanamayacak bir hal alır.

- Kasnaklı cantı, kasnaksız ile değiştirmek. Ki bu tahmin ettiğiniz kadar pahalı bir işlem değil.

- Sabit kasnaklı jantlar çok büyük bir tehlike oluşturmaz. Keza kasnağın fırlayabilmesi için önce kopması gerekli. Lastikteki basınç da buna muktedir değil.

- En tehlikeli olanlar açık kasnaklı jantlar. Bunların sabit kasnaklıya dönüştürülemiyor. Ama cıvatalıya dönüştürülebilir. Bunun için jantı söküp lastiğe bir kaynakçıya götürmek ve tesbit yuvası taktırmak lazım.

Sabitleme cıvatalı kasnağa sahip bir jant. Kasnağın en sağında görülen deliklere tespit cıvatası takılıyor.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

Açık Kasnaklı Jant:


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

Habere konu arkadağın hayatına mal olan da zaten açık kasnaklı jant:


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

Bu arada arkadaşın hayatına mal olan "tespit cıvatasız açık tip kasnak", resimde sağ tarafta yerde görülebiliyor.

Kaç kuruşluk bir demir parçasının neden olduğu sonuç çok acı değil mi?

- Son olarak, janttaki kasnakta tespit cıvatası var ise, bunu belirli periyotlar ile değiştirin. Mümkünse kaliteli bir markanın 8-8 kopma mukavemetli ve paslanmaya karşı kaplamalı cıvatasını tercih edin.


Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #6 : Ağustos 24, 2017, 14:32:10 »
civata yok bizimkinde ya
ama hava çakısı var bende onunla ölçüp havası az ise basar öyle işe başlarım
bir iki defa başıma geldi yüklenince hava az olup lastik oturuyor hava basmazsak iç lastiği patlatıyor ezik yerlerden


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

işe başlamadan uzun süredir kullanılmayan traktör römörk tanker gibi lastik tekerlekli aletlerin kontrolü mutlaka yapılmalı bunu ihmal etmemek lazım
ayrıca doğru ve dengeli bir basınçla da daha az yakar daha güvenli çalışırız buda bir gerçek
iş yine bilinçle alakalı bir noktaya geldi.

Ama bu habere göre görüyoruz ki ihmal etmeden 5 10 dakikamızı ayırıp lastik basıçlarını kontrol edip eksiği tamamlayarak işe başlamak belkide hayatımızı kurtaracak

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #7 : Ağustos 27, 2017, 21:57:36 »
Alın size açık tip kasnak
Buna civata eklesek işe yarar mı
Yada yapmaktan yapmamak daha mı iyidir


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

Çevrimdışı Demir

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #8 : Ağustos 30, 2017, 17:09:06 »

Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

Satıcıların genel tercihi bu jantlar sanırım.

Çevrimdışı FatihEFE

Ynt: Şişirilirken Patlayan Römork Lastiği Can Aldı
« Yanıtla #9 : Ağustos 31, 2017, 01:06:41 »

Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz

Satıcıların genel tercihi bu jantlar sanırım.
artık tercih mi yoksa yılmazın dediği gibi stoktaki jantları mı değerlendiriyorlar acaba

Yanlız bu konuyu gördüğümden beri gördüğüm römörkün lastiğine jantına bakmaya başladım.
Atomizer in lastikler kasnaksız onlarda zaten tubeless lastik var